torstai 16. elokuuta 2007

Enklanniksi neulottua

Jep, jep! Herra-säätö esittäytyy taas. Miten tuommoinen pieni otus voikin keksiä kaikenlaista älyvapaata puuhaa.



"Mitenkäs minä oikein tähän jouduin?" Iskän skandaalit täytyy siis ehdottomasti kokeilla, josko ne voisi pukea päälle.

Olen saanut surullisen kuuluisan kaulahuivipaidan valmiiksi vihdoinkin. Oikeastaan se valmistui jo monta päivää sitten, mutta kun tuo ompelupussukka (missä on iso silmäneula päättelyä varten) oli hukkiintunut muutossa. Tämä on siis se sama tekele, minkä päälle Kutvonen keksi lirauttaa käsityökopassa kököttäessään ihan pienenä. Se ei haiskahda minun nenääni (siis tuo oikeanpuoleinen hiha), joten en ala paitaa erikseen pesemään – ainakaan vielä. Sitä en tosin tiedä, kuinka se käyttäytyy hajun osalta josko vaikka kostuu jossain vaiheessa ulkoilmassa. Pesen vasta sitten...



Noro Silk Garden n. 150 g
Novita Alabama n. 100 g (neljä kerrosta kummallakin)
Pyöröpuikot (addit) nro 4 (tai 4 1/2)
Malli TurtleNeckShrug, kirjasta Scarf Style

Samalla kun hain vaatehuoneesta tuotakaulahuivipaitaa kuvattavaksi, käteen tarttui tuo muutama vuosi sitten Idenan MohairLuxista virkattu kolmiohuivi. Empä ole juurikaan käyttänyt kyseistä vaatekappaletta, mutta silitellyt ja paijaillut sitä olen kyllä.



Kutvis tuntui kovasti tykkäävän tekeleestä – ainakin nuo hapsut on kivoja jäystää... (yääh... kissan kuolaa)

Voi kumpa näin netin välityksellä voisi hiplailla lankojen tuntua! Saisitte jonkinlaisen käsityksen tästä:



Olen tikutellut vaaleanpunaisesta BioBambusta Knittyn Coachellaa. Tuo lanka on aika superihanaa neuloa, joten aikas vaarallinen työ ottaa illalla käteen... ei meinaa malttaa laskea sitä pois käsistä ja jossain vaiheessa pitää nukkuakin.



Hassua sinänsä, että olen nyt neulonut (öhöm, melkein neulonut) kaksi peräkkäistä työtä englanninkielisestä ohjeesta. Siis juurikin tuon Turtleneckin ja Coachellan. Hahaa, Annikin siis kansainvälistyy...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti